Website ontwikkeling
Een website speelt tegenwoordig voor veel bedrijven een belangrijke rol in haar presentatie en bedrijfsvoering. Steeds meer mensen zoeken via het internet naar bedrijven, producten of diensten. Hierbij is de website van een bedrijf vaak het eerste aanknopingspunt voor mensen die mogelijk geïnteresseerd zijn in een product of organisatie. De website is daarmee het online verlengstuk van elke organisatie en uitermate geschikt om een groot publiek te bereiken.
Uw website draait om het apestaartje, het verbindingsteken van het internet. Het apestaartje is onze bedrijfsvoering.
De 4 verschillende hoofdfases van uw website ontwikkeling
- Strategie, een mix van ideeën samengevat in een bruikbaar concept
Wat wilt u met uw website bereiken?
- Het grafische ontwerp
Nadat de strategie is bepaald, is het grafische ontwerp van uw website de volgende fase.
- De technische ontwikkeling
Wanneer het grafische ontwerp succesvol is afgerond, is de volgende stap de technische ontwikkeling van uw website.
- De lancering
De technische ontwikkeling van uw website is nu gedaan en daarmee uw website gereed om gelanceerd te worden.
Deze 4 fasen met iets meer definitie
- Strategie, een mix van ideeën samengevat in een bruikbaar concept
Voordat het design team kan gaan werken, is er eerst de inventarisatie van uw wensen en ideeën voor uw nieuwe website. Hieronder een paar vragen van onze Project Manager waarover u alvast kunt gaan nadenken.
- Wat is het hoofddoel van de website?
- Wie is de doelgroep(en) van de website?
- Welke boodschap moet er overgebracht worden?
- Welke informatie moet er op de website vaker terugkomen?
- Wat is de gewenste navigatiestructuur?
- Welke uitstraling moet de website hebben?
Uiteraard heeft ieder website traject specifieke vragen die beantwoord dienen te worden. Door de juiste vragen en antwoorden ontstaat een goed concept.
Uw online strategie
Afhankelijk van uw doelstellingen kan samen met u gewerkt worden aan een goed doordachte online strategie. De basis van een goede online strategie is het in beeld brengen van uw doelgroep. Deze doelgroepen dienen goed gesegmenteerd te worden. Daarna kunnen dan de acties worden bepaald die er voor gaan zorgen dat deze doelgroep ook daadwerkelijk uw website gaat bezoeken. De volgende uitgangspunten zijn hierbij indicatief;
- Een grafisch ontwerp dat aansluit op de wensen van de doelgroep
- Technische functionaliteiten die aansluiten op de wensen van de doelgroep
- Het gericht inzetten van zoekmachine optimalisatie
- Het gericht inzetten van zoekmachine adverteren
- Het gericht inzetten van social media Een functioneel ontwerp beschrijft de technische functionaliteiten van uw website op een exacte manier. Hiermee voorkomen we in het voortraject dat er verschillende interpretaties ontstaan over de door u gewenste functionaliteit. De vorm en de mate van detail in een functioneel ontwerp zijn afhankelijk van de grootte van het website project in combinatie met de wensen van u als opdrachtgever.
- Het functioneel ontwerp
- Uiteraard gaan we als project manager ook met u aan de slag om de juiste online strategie te bepalen!
- Het grafische ontwerp
Met uw doelstellingen voor de website in de eerste fase duidelijk geformuleerd, kan de grafische ontwerper aan de slag met de opdracht. De vormgeving van uw website is zeer bepalend voor de beleving van haar bezoekers en moet goed aansluiten bij het imago van uw organisatie en/of de wensen van uw doelgroep. Een vaste huisstijl die past binnen uw website doelstelling kan doorgetrokken worden voor verder gebruik op het internet. Uiteraard houden wij tijdens de grafische ontwikkeling van uw website of applicatie ook rekening met de gebruiksvriendelijkheid daarvan. Intuïtief gebruik is daarbij belangrijker dan een spectaculair website ontwerp dat niet past bij uw wens.
De -in de eerste fase- samen met u opgestelde navigatiestructuur voor de website, zal dus ook belangrijke input zijn voor deze grafische fase en ervoor zorgen dat bezoekers met het grootst mogelijke gemak de door hun gewenste informatie kunnen vinden.
Toepassingen
Naast het project management van de ontwikkeling van de websites en webshops kunt u bij @XiT ook terecht voor online of mobiele applicaties, actiepagina’s, nieuwsbrieven en broadcasting toepassingen. Zoals eerder aangegeven is het ontwerpen van logo’s, huisstijlen en drukwerk geen core-business van @XiT. Binnen ons netwerk hebben wij wel enkele zeer goede design en ontwikkel relatie bedrijven die wij u kunnen aanbevelen.
- De technische ontwikkeling
Wanneer het grafische ontwerp succesvol is afgerond, is de volgende stap de technische ontwikkeling van uw website. Tijdens deze fase worden de door u gewenste en in de offerte (of het functioneel ontwerp) opgenomen functionaliteiten ontwikkeld. Ook wordt de website aangesloten op het beheersysteem waarmee de website eenvoudig onderhouden kan worden.
Het beheersysteem (CMS)
Alle door @XiT ontwikkelde websites worden voorzien van een CMS (content management systeem). Dit naar keuze Joomla, WordPress, Drupal of Magento indien er een betaal systeem aan vast zit. Het CMS beheersysteem maakt het mogelijk dat u zelf uw website onderhoudt zonder dat hiervoor technische kennis vereist is. Alle wijzigingen die u in het CMS aanbrengt worden direct doorgevoerd op de website. Hiermee wordt het onderhouden van een website snel, eenvoudig en effectief. Met het CMS kunt u menu items toevoegen en per menu kunt u teksten en/of foto’s toevoegen of wijzigen.
De oplevering van uw website
@XiT zorgt ervoor dat uw website in een beveiligde testomgeving werkt. Hierdoor kunt u als klant tijdens het ontwikkel traject meekijken en de vorderingen bijhouden. Na oplevering van de website plannen we een training zodat u zelf kunt werken met het CMS beheersysteem.
- De lancering
De technische ontwikkeling van uw website is gereed en kan in gebruik worden genomen. De website wordt gekoppeld aan de door u gekozen domeinnaam en online geplaatst binnen een hostingpakket op maat. Afhankelijk van uw concept en de gekozen strategie is dit een goed moment om aan de slag te gaan met zoekmachine optimalisatie of adverteren. Inzet van Social Media marketing kan hiervan onderdeel zijn.
Domeinnamen
Via uw domeinnaam kunnen bezoekers uw website gemakkelijk vinden. @XiT is lid van de SIDN en daarmee een erkend registrator van domein namen. We verzorgen registraties van alle type domeinen met alle extensies.
Webhosting
Een belangrijk onderdeel van uw website is de hosting. Deze dienst draagt zorg voor de bereikbaarheid van uw website op het Internet. @XiT biedt complete hostingpakketten die volledig op uw wensen worden afgestemd inclusief de inrichting van e-mail. Wij hanteren vaste tarieven en daarmee geen onaangename verassingen. Zo krijgt u als klant bij @XiT een hosting pakket op maat en daardoor betaalt u niets teveel.
@XiT is uw VOIP en gecertificeerd RoutIT partner
in NieuwsVOIP (Voice over IP) is feitelijk Hosted IP afgekort HIP. VOIP telefonie levert functies die vroeger alleen mogelijk waren in grote en vaak dure telefooncentrales. Met de komst van VOIP wordt deze complexe functionaliteit ook beschikbaar voor het MKB en zelfs voor kleine bedrijven en ZZP-ers. VOIP is HIP en flexibel in alle opzichten. Een VOIP/HIP Centrale is schaalbaar van eenvoudig bellen met doorverbinden tot complexe call center functionaliteit inclusief management analyse en koppelingen naar CRM en ERP systemen. Met HIP gaat u naadloos over van uw vaste naar uw mobiele toestel en heeft u hiermee DE oplossing, u mist nooit meer een gesprek! Als RoutIT partner hebben we een gedegen training gevolgd en we hebben de beschikking over een gebruiksvriendelijke portal voor een configuratie op maat inclusief management informatie waar u wat mee kunt. VOIP een hippe manier van modern communiceren met naar behoefte toegevoegde waarde, precies wat u verwacht van uw IT partner. Bel ons gerust voor een oriënterend gesprek over de mogelijkheden en kostenbesparing voor u.
Upgrade van ARGOS monitoring en meldkamer video software
in NieuwsU bent bij de bedenkers. ARGOS meldkamer en camera monitoring software is reeds sinds 2004 in gebruik bij railinfra, overheden, scholen en bedrijven. Dit is een door @Xit zelf ontwikkelt en doorontwikkeld systeem. Onze drive gecombineerd met de snelle ontwikkeling van IT* zorgt ervoor dat we continue aan innovatieve klantgerichte oplossingen werken. Op dit moment ontwikkelen we een meervoudige video platform innovatie waaronder tracé controles van rail direct vanachter uw PC of laptop met een vaste internet verbinding of zo u wilt via uw IPad of smartphone via het 4G netwerk.
Dankzij de veel snellere 4G verbindingen en hogere dekkingsgraad WiFi is de vraag naar nieuwe toepassingen (inspectie en monitoring op een dynamische plaats) steeds groter. Er moet continue rekening worden gehouden met de limieten en kosten risico’s (roaming en data limieten) die de netwerkproviders opleggen. Deze beperkingen op “vrije” data streaming maken het noodzakelijk compressie methoden en nauwkeurige edit functies inclusief uploading mogelijk te maken. Via deze technieken het mogelijk maken voor mensen die gecontroleerd “beeld” nodig hebben dit gemakkelijk en veilig toegankelijk maken. Ook de meldkamer software touchscreen en mobiel toegankelijk maken conform het door OM/NS en Arriva gebruikte en goedgekeurde veiligheidsprotocol is één van de uitdagingen. Multi platform ondersteuning, ONVIF en het onnodig maken van updates na bv. een OS update wordt binnen ons nieuwe ontwikkel platform Node JS vorm gegeven.
* IT betekent hier; De continue verbeteringen in verbindingssnelheid, beeldpixelgrootte (4K), technische verbeteringen in hardware en software.
Website ontwikkel aanknopingspunten
in NieuwsWebsite ontwikkeling
Een website speelt tegenwoordig voor veel bedrijven een belangrijke rol in haar presentatie en bedrijfsvoering. Steeds meer mensen zoeken via het internet naar bedrijven, producten of diensten. Hierbij is de website van een bedrijf vaak het eerste aanknopingspunt voor mensen die mogelijk geïnteresseerd zijn in een product of organisatie. De website is daarmee het online verlengstuk van elke organisatie en uitermate geschikt om een groot publiek te bereiken.
Uw website draait om het apestaartje, het verbindingsteken van het internet. Het apestaartje is onze bedrijfsvoering.
De 4 verschillende hoofdfases van uw website ontwikkeling
Wat wilt u met uw website bereiken?
Nadat de strategie is bepaald, is het grafische ontwerp van uw website de volgende fase.
Wanneer het grafische ontwerp succesvol is afgerond, is de volgende stap de technische ontwikkeling van uw website.
De technische ontwikkeling van uw website is nu gedaan en daarmee uw website gereed om gelanceerd te worden.
Deze 4 fasen met iets meer definitie
Voordat het design team kan gaan werken, is er eerst de inventarisatie van uw wensen en ideeën voor uw nieuwe website. Hieronder een paar vragen van onze Project Manager waarover u alvast kunt gaan nadenken.
Uiteraard heeft ieder website traject specifieke vragen die beantwoord dienen te worden. Door de juiste vragen en antwoorden ontstaat een goed concept.
Uw online strategie
Afhankelijk van uw doelstellingen kan samen met u gewerkt worden aan een goed doordachte online strategie. De basis van een goede online strategie is het in beeld brengen van uw doelgroep. Deze doelgroepen dienen goed gesegmenteerd te worden. Daarna kunnen dan de acties worden bepaald die er voor gaan zorgen dat deze doelgroep ook daadwerkelijk uw website gaat bezoeken. De volgende uitgangspunten zijn hierbij indicatief;
Met uw doelstellingen voor de website in de eerste fase duidelijk geformuleerd, kan de grafische ontwerper aan de slag met de opdracht. De vormgeving van uw website is zeer bepalend voor de beleving van haar bezoekers en moet goed aansluiten bij het imago van uw organisatie en/of de wensen van uw doelgroep. Een vaste huisstijl die past binnen uw website doelstelling kan doorgetrokken worden voor verder gebruik op het internet. Uiteraard houden wij tijdens de grafische ontwikkeling van uw website of applicatie ook rekening met de gebruiksvriendelijkheid daarvan. Intuïtief gebruik is daarbij belangrijker dan een spectaculair website ontwerp dat niet past bij uw wens.
De -in de eerste fase- samen met u opgestelde navigatiestructuur voor de website, zal dus ook belangrijke input zijn voor deze grafische fase en ervoor zorgen dat bezoekers met het grootst mogelijke gemak de door hun gewenste informatie kunnen vinden.
Toepassingen
Naast het project management van de ontwikkeling van de websites en webshops kunt u bij @XiT ook terecht voor online of mobiele applicaties, actiepagina’s, nieuwsbrieven en broadcasting toepassingen. Zoals eerder aangegeven is het ontwerpen van logo’s, huisstijlen en drukwerk geen core-business van @XiT. Binnen ons netwerk hebben wij wel enkele zeer goede design en ontwikkel relatie bedrijven die wij u kunnen aanbevelen.
Wanneer het grafische ontwerp succesvol is afgerond, is de volgende stap de technische ontwikkeling van uw website. Tijdens deze fase worden de door u gewenste en in de offerte (of het functioneel ontwerp) opgenomen functionaliteiten ontwikkeld. Ook wordt de website aangesloten op het beheersysteem waarmee de website eenvoudig onderhouden kan worden.
Het beheersysteem (CMS)
Alle door @XiT ontwikkelde websites worden voorzien van een CMS (content management systeem). Dit naar keuze Joomla, WordPress, Drupal of Magento indien er een betaal systeem aan vast zit. Het CMS beheersysteem maakt het mogelijk dat u zelf uw website onderhoudt zonder dat hiervoor technische kennis vereist is. Alle wijzigingen die u in het CMS aanbrengt worden direct doorgevoerd op de website. Hiermee wordt het onderhouden van een website snel, eenvoudig en effectief. Met het CMS kunt u menu items toevoegen en per menu kunt u teksten en/of foto’s toevoegen of wijzigen.
De oplevering van uw website
@XiT zorgt ervoor dat uw website in een beveiligde testomgeving werkt. Hierdoor kunt u als klant tijdens het ontwikkel traject meekijken en de vorderingen bijhouden. Na oplevering van de website plannen we een training zodat u zelf kunt werken met het CMS beheersysteem.
De technische ontwikkeling van uw website is gereed en kan in gebruik worden genomen. De website wordt gekoppeld aan de door u gekozen domeinnaam en online geplaatst binnen een hostingpakket op maat. Afhankelijk van uw concept en de gekozen strategie is dit een goed moment om aan de slag te gaan met zoekmachine optimalisatie of adverteren. Inzet van Social Media marketing kan hiervan onderdeel zijn.
Domeinnamen
Via uw domeinnaam kunnen bezoekers uw website gemakkelijk vinden. @XiT is lid van de SIDN en daarmee een erkend registrator van domein namen. We verzorgen registraties van alle type domeinen met alle extensies.
Webhosting
Een belangrijk onderdeel van uw website is de hosting. Deze dienst draagt zorg voor de bereikbaarheid van uw website op het Internet. @XiT biedt complete hostingpakketten die volledig op uw wensen worden afgestemd inclusief de inrichting van e-mail. Wij hanteren vaste tarieven en daarmee geen onaangename verassingen. Zo krijgt u als klant bij @XiT een hosting pakket op maat en daardoor betaalt u niets teveel.
Dat @XiT als IT bedrijf camerasystemen bouwt en levert is voor ons logisch, we leggen het graag even uit.
in NieuwsHet werkvlak van @Xit is IT, communicatie, efficiëntie en verbinden zijn hierin basis functionaliteit. Bewaking- en monitoringcamera’s zijn ook visuele communicatiemiddelen en hebben jaren geleden een shift gemaakt van coax naar IT. Eenvoudigweg vanwege de vele mogelijkheden die IT biedt. Wanneer je een beetje handig bent dan kun je een coax camera gemakkelijk zelf monteren maar met een IT (IP) camera ligt dat toch wat anders. Zet daarbovenop nog wat extra gebruikers- en veiligheidseisen, firewall’s, 4G en VPN verbindingen en al snel blijkt dat een IT bedrijf de aangewezen partij is voor de ontwikkeling en levering. Wij van @XiT doen daar nog flink wat schepjes bovenop. Behalve dat we onze eigen video en meldkamer software ARGOS hebben ontwikkeld, maken we ook compleet autonome camera en hardware systemen die over het 4G netwerk communiceren. Duurzaamheid is daarbij een eis, de door ons ontwikkelde hardware verbruikt heel weinig stroom. Het resultaat is een heel zuinig camera totaal systeem dat lang zonder support werkt. Ons software pakket ARGOS beheert 4G dataverbruik en het bestuurt de camera’s, opname unit, serververbindingen, rechtenstructuren enz. naar vaste en mobiele meldkamersystemen. Kortom beelden overal ter wereld beschikbaar, wanneer en waar u wilt. In 2002 presenteerden we ons eerste autonoom werkende camera systeem. MACS is een in hoogte verstelbare camera mast die volledig autonoom geïnstalleerd wordt en binnen 15 minuten na plaatsing beeld geeft. Volledig autonoom…. dit betekent dat de camera unit in eigen stroom voorziet en dat er ook geen netwerkkabel voor de verbinding nodig is, immers daar gebruiken we 4G voor.
Inmiddels zijn we vaak gekopieerd maar nog nooit geëvenaard. Omdat we rechtstreeks leveren kennen we de klant wensen en die beperken zich niet tot multiview in smart phones of beeldexport op basis van GPS op de meter of seconde nauwkeurig. Met @XiT bent u bij de bron van permanente, tijdelijke en mobiele camera systemen. Een passievol en enthousiast team zorgt ervoor dat u beeld heeft. Controleren dat onze apparatuur werkt doen we op meer dan 60 punten per minuut, een betere beeldgarantie is er niet. Deze continue monitoring doen we zonder “meekijken, immers het beeld is afgeschermd voor u als klant. @XiT, u bent nu bij de uitvinders.
IT vanuit het @XiT hart
in NieuwsIT betekent voor @XiT bovenal het integreren van alle bedrijfsinformatiestromen door maximaal gebruik te maken van de meest geschikte IT inrichting en technologie. Dit betekent in ieder geval dat de mensen binnen een bedrijf, het budget en de hard- en software naadloos op elkaar aangesloten moeten worden. Alleen dan kan de bedrijfsmissie gehaald worden. Alle “resources” hebben in deze stelling een causaal verband. Vaak krijgt hardware of software de belangrijkste rol toebedeeld in IT maar daar wil ik graag wat nuance aan toevoegen, immers het gaat om de perfecte balans van het totaal aan IT en wat je daar precies onder verstaat. En precies daar ligt de uitdaging van een IT’er. Immers ieder bedrijf bestaat uit een unieke samenstelling van unieke mensen gekoppeld aan een unieke doelstelling die vaak samengevat wordt in haar missie waarbij continuïteit het hoogst haalbare is. En dan is er nog de interpretatie van de invloed van IT. Volgens mij wordt die alleen nog maar groter. In 1999 gaven we voorlichting over het belang van het hebben van een website en waar van toepassing een webshop. Inmiddels is IT zo belangrijk geworden dat er een verschuiving heeft plaatsgevonden van kostenpost naar meebeslissen aan de management tafel. Wie IT nog steeds als een kostenpost ziet en niet als een belangrijk onderdeel van de bedrijfsstrategie raakt de komende jaren denk ik alleen maar verder achterop. Als Manager is het goed om dit te beseffen. Verandering is een constant proces en dat geldt natuurlijk ook voor ons. Natuurlijk willen we optimaal met u de IT inrichten en natuurlijk houden we er echt wel rekening dat ieder bedrijf naast heel veel mogelijkheden ook beperkingen kent. Geld ligt nou eenmaal niet voor het oprapen, daar moet je wat voor doen. In de nuancering wil ik naast alle hiervoor genoemde benodigde resources een hele belangrijke factor niet overslaan, namelijk de noodzaak om uw belangrijkste resource, de medewerker, te trainen. Dit is echt nodig voordat uw medewerker optimaal kan presteren. Vaak wordt het belang hiervan onderschat. Daarnaast is het als IT’er belangrijk om uw verwachting te managen die ontstaat bij grote maar ook kleine IT aanpassingen. Vanzelfsprekend dat wij als team daarom eerst de totale unieke combinatie zoals hierboven beschreven goed moet doorgronden alvorens IT op alle bedrijfsniveaus goed in te kunnen richten en te ondersteunen.
IT’er vanuit het hart, dat is wat @Xit is. Een bedrijfsvoering waarin hoge kwaliteit tegen een correcte en daarmee redelijke prijs de norm is. Voor de nieuwsgierigen onder u bel gerust eens met mij, John Polling op 076-7501111.
Waarom een goede back-up belangrijk is!
in NieuwsHoe belangrijk een goed ingerichte en functionerende back-up van uw data is, ontdekt u vaak pas als het te laat is. Laat het daarom niet zover komen. Een goede, volledige en tijdige back-up is echt van het allergrootste belang. Waarom leg ik daar zo de druk op zult u zich afvragen! Heel simpel, we worden er te vaak mee geconfronteerd. Veelal staat jaren werk en zorgvuldig bewaarde informatie maar op één enkele harde schijf en is er (te) veel vertrouwen in de eigen hardware en wordt diefstal uitgesloten. Simpelweg niet de tijd willen nemen of hier onvoldoende aandacht aan willen schenken is geen goed excuus wanneer u alles kwijt bent. Een zogeheten “single point of storage” (harde schijf stuk, diefstal, vloeistof knoeien, kortsluiting) komt vaak pas aan het licht als het te laat is. Desastreus is dan de enige goede term die op zo’n moment nog past. Kortom, iedereen is gebaat bij een goede back-up, zowel personen als bedrijven. Mijn advies daarom aan iedereen die gegevens bewaard op een PC of laptop….koop in ieder geval een USB schijf of stick en maak een back-up van uw eigen werk, controleer geregeld en werk data bij. Maakt niet uit of dat nu om uw werk, tekst, foto’s, video of presentaties gaat, doe het gewoon.
Voor bedrijven die naast alle gegevens ook nog werken met boekhoud, ERP systemen of andere databases schiet de term “desastreus” zelfs te kort. Een goed functionerend back-up systeem hoort onderdeel te zijn van de bedrijfsvoering, beveiliging gegevens en het datamanagement. Daarnaast is het voor bedrijven vaak wenselijk en verstandig om een back-up of zogeheten “mirror” extern te organiseren.
Wij van @XiT gaan ver in onze service die niet alleen bestaat uit de dagelijkse controle van uw back-up maar in het geval van een mirror dienst kunt u zelfs met een klein team tot 10 personen bij ons gewoon verder komen werken. De dagelijkse controle en rapportage zijn onderdeel van deze totale back-up dienstverlening.
Wij bieden bedrijven betaalbare back-up oplossingen eventueel aangevuld met server mirror diensten. Op die manier voorkomt u voor uzelf en uw bedrijf onaangename verassingen. Aan de hand van een intake en korte analyse richten we de back-up dienst zodanig in dat u zich weer vol overgave kunt richten op uw core-business. De zorg voor de archivering van uw data nemen wij dan op ons. U voorkomt in ieder geval onaangename verassingen.
Bent u nieuwsgierig wat we voor uw datamanagement en archivering kunnen betekenen dan nodig ik u graag uit contact met mij op te nemen via 076-7501111 of j.polling@xit.nl
Ik verneem graag van u.
Met vriendelijke groet,
John Polling
@XiT, Excellent in IT
@Xit als (tijdelijke) ICT Manager
in NieuwsU bent onmiddellijk op zoek naar ICT ondersteuning maar u kunt per direct geen geschikte kandidaat vinden. Wij nemen in zo’n geval graag de tijdelijke ICT functie over. Hierdoor krijgt u meer tijd om de juiste persoon of personen te vinden en loopt uw IT niet vast. We zijn gespecialiseerd in eenvoudige tot complexe netwerkbeheer van 5 tot 500 werkplekken inclusief remote support en beheer, database en backup inrichting en beheer, mirroring, antivirus, firewalling, Windows, Linux en Apple netwerken en SQL. Voor een persoonlijke ontmoeting met ons team maken we graag tijd vrij.
Bel 076-7501111 of mail naar j.polling@xit.nl
Het verschil in kiezen tussen prijs en kwaliteit
in NieuwsPrijs en kwaliteit lopen vaak gelijk met tijdsinspanning en zorgvuldigheid en dat is niet per kilo te koop. Een beknopte visie over kwaliteit die ik graag met u deel..
“Alleen in de term “prijs” denken leidt helaas vaak niet tot het gewenste resultaat” zo leer ik dagelijks uit de krant en diverse internet media. Natuurlijk bevestigen uitzonderingen de regel. Bijvoorbeeld bij de Formule 1 waar er een echt verband is tussen prijs, snelheid en kwaliteit. Buiten de F1 gelden andere regels eenvoudigweg omdat er andere bestedings budgetten zijn.
Is er in de IT sector verband tussen kwaliteit, snelheid en prijs. Het antwoordt is…..meestal niet. Vee; bedrijven en overheden zijn al decennia lang niet meer bezig met kwaliteit. Het door hen voorgestelde algemene belang is vooral gebaseerd op “de prijs”. Helaas is dit economisch uithollend denken inmiddels doorgestroomd op alle niveaus in onze samenleving en is daarmee de prijs belangrijker geworden dan de gewenste kwaliteit.
Inmiddels maakt het gemak van “Internet vergelijkingen” van iedereen een prijs specialist waarbij de kennis van kwaliteit en inhoud gemakshalve over het hoofd gezien wordt. Behalve wanneer het daarna niet of niet goed werkt. Dan wordt weer driftig gezocht op het internet wat de slimste manier is om uit te leggen hoe goed de afwegingen toch wel en niet waren zonder persoonlijke schade hiervan te ondervinden. Helaas is dan het geld al uitgegeven en is ook de volgende surrogaat oplossing er een die niet de gewenste kwaliteit behelst. Helaas krijgt ook de volgende generatie niet het goede voorbeeld.
Wat IT en ons betreft, zaken die persoonlijke aandacht nodig hebben kosten nou eenmaal tijd en daarmee geld. Dit geld staat in direct verband met besteedde tijd, ons kostbaarste goed.
De werkelijke vraag dient te zijn; “Wil je dat jouw “operatie” zorgvuldig en goed verloopt en is daarbij de beste prijs dan de goede afweging?”
Dit causale verband maken we graag in een gratis persoonlijk gesprek verder duidelijk.
John Polling
Algemeen Manager
@XiT, EXcellent in IT